top of page
Пошук

Є проблема! Що робити, якщо котел не гріє або не постачає гарячу воду.

Оновлено: 14 квіт.

Що робити, якщо котел не гріє або не постачає гарячу воду.


Чи погоджуєтеся ви, що це доводить до сказу — коли ваш котел опалення не виконує свою найголовнішу місію, тобто, не постачає тепло чи гарячу воду в оселю? Відсутність опалення чи гарячої води є однією з найрозповсюдженіших проблем з котлом, але спричинити її можуть численні зламані деталі обладнання. Водночас цю проблему можуть спричинити й доволі прості причини, наприклад, низький тиск в системі чи поломка термостата котла, а ці недоліки ви можете, власне, виправити власноруч, без виклику спеціаліста.


Що перевірити насамперед, якщо котел опалення та гарячої води працює з перебоями?


Перевірте манометр котла. Манометр зазвичай розташований на передній частині котла, і він повинен показувати тиск приблизно в 1 бар, якщо робочий тиск є нормальним та достатнім для працездатності системи.

Котли зазвичай мають червоний та зелений сектори на табло манометра, які вказують на низький або навіть занадто високий рівень тиску, тож перевірте, чи не показує стрілочка саме на ці сектори. Якщо тиск нижчий за 1 бар, ймовірно, потрібно підвищити тиск шляхом додавання води із водопроводу (через кран підживлення). Якщо стрілка манометра знаходиться в червоній зоні, то треба зменшити тиск, через клапан скидання.


Що перевірити насамперед, якщо котел опалення та гарячої води працює з перебоями?
Що перевірити насамперед, якщо котел опалення та гарячої води працює з перебоями?


Як змінити тиск у Вашому котлі.


Завжди ретельно вивчайте документацію виробника! Тому краще розпочати саме з цього — зазвичай виробники надають повну інструкцію щодо таких ситуацій.

Потім переконайтеся, що котел вимкнений, а вода в системі охолола. Наступний крок — відкрийте обидва крани на контурі заповнення, щоб вода потрапила в систему.

Слідкуйте за манометром та швидко закрийте вентилі, коли тиск сягне приблизно 1,5 бара. Будьте обережні, щоб не створити надмірний тиск у системі, який може спричинити інші проблеми.

Коли тиск досягне потрібного рівня, увімкніть котел і перевірте, чи опалення та гаряче водопостачання почали працювати так, як треба.


Причиною проблеми може бути й термостат котла.


Якщо збої в опаленні та гарячому водопостачанні спричинені несправним термостатом, зверніться до документації виробника пристрою, щоб знайти можливе рішення. Цю проблему виробники також зазвичай добре освітлюють у своїх інструкціях.

Довідник зазвичай містить кроки з усунення несправностей або пропозиції щодо скидання налаштувань термостата.

Якщо жодне із запропонованих рішень не працює, тоді вже у вас є декілька варіантів.

  • Якщо котел ще на гарантії, краще звернутися по допомогу до сервісної служби.

  • Також, якщо у вашому місті є офіційні представники безпосередньо бренду, який виробив ваш котел, можна просто звернутися до них.

  • А ще однією гарною ідеєю буде звернутися по послуги наших майстрів. Ми залюбки допоможемо вам повернути термостат, а з ним разом і котел до життя.

Це ж стосується і складніших проблем, наприклад, зламаного триходового клапана чи помпи. Вони вимагають професійного досвіду для діагностики та усунення, отже, краще звернутися до професіоналів, які мають навички усунення таких несправностей саме в котлах вашого типу та моделі.

Спроба усунути ці проблеми без відповідних знань і досвіду потенційно може спричинити подальше пошкодження котла та поставити під загрозу гарантію на котел, тож краще не діяти навмання та не намагатися полагодити їх власноруч.


Як знайти гідного майстра з ремонту котлів.


По-перше, ваш котел може бути ще на гарантії виробника. Тоді, як ми вже розповіли трохи вище, перейдіть на вебсайт виробника, де вам потрібно буде додати номер моделі, який зазвичай розташований на кришці приладу, та подайте запит на гарантійний ремонт. Чи зверніться в офіційне представництво виробника у вашому місті. Те ж саме стосується й випадків, коли гарантію на обладнання надає й магазин, де ви придбали котел. Якщо строк гарантії ще не сплинув, ви можете розраховувати на гарантійний ремонт.

Та навіть якщо гарантія вже сплила, не треба чекати! Чим швидше ви звернетеся по допомогу майстрів, тим менші будуть витрати на ремонт, адже з часом проблеми можуть накопичуватися та ставати складнішими. Єдине, що можемо порадити — переконайтеся, що ви звертаєтеся по послуги кваліфікованих та ліцензованих теплотехніків, адже гірше за втручання непрофесійних ремонтників буде тільки ваше власне втручання.

Ліцензовані майстри ж матимуть необхідні знання та досвід, щоб точно діагностувати проблему та запропонувати відповідні рішення. До речі в нашій компанії ви можете звернутися по послуги саме таких фахівців — в нас працюють спеціалісти, які мають досвід ремонту котлів майже всіх брендів, представлених на українському ринку.


Обслуговування котла це важливо.


Проблеми з котлом завжди краще запобігти, ніж лікувати. Регулярне технічне обслуговування та технічне обслуговування можуть допомогти виявити й усунути потенційні проблеми до того, як вони стануть серйозними.

Бажано не пропускати щорічне сервісне обслуговування кваліфікованим інженером, який може очистити й перевірити систему, щоб забезпечити її ефективну та безпечну роботу.

Зробимо невеликі підсумки. Коли ваш котел перестає подавати опалення та гарячу воду, є кілька потенційних причин, які слід розглянути.

1. Почніть з перевірки манометра та відновлення тиску в системі, якщо це необхідно. 2. Зверніться до інструкції виробника щодо кроків з усунення несправностей. Деякі з них можна усунути самостійно. 3. Для складніших питань найкраще покладатися на досвід кваліфікованого інженера.

Пам’ятайте, що регулярне технічне обслуговування та обстеження котла допоможуть запобігти цим проблемам та забезпечити безперебійну та ефективну роботу вашого котла протягом року, а загалом — на довгі роки.




 
 
bottom of page